Reklamační řád

Reklamační řád

1.    Všeobecná ustanovení

1.1.    Tento reklamační řád společnosti KORUS EU a.s., IČ: 272 89 095, se sídlem Masarykova 1247/164, Ústí nad Labem-centrum, 400 01 Ústí nad Labem, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, pod spis. zn.:  B 1666 („Prodávající“), je považován za nedílnou součást kupní smlouvy uzavírané při koupi zboží mezi Prodávajícím a třetí osobou („Kupující“ a smlouva jako „Kupní smlouva“). 
1.2.    Uzavřením Kupní smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s ním řádně seznámen.
1.3.    Tento reklamační řád má za cíl řádně informovat Kupujícího o způsobu uplatnění práva z vadného plnění („Reklamace“). Je-li Kupující spotřebitelem, je tento reklamační řád splněním informační povinnosti Prodávajícího dle ust. § 13 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

2.    Odpovědnost z vadného plnění
2.1.    Rozsah a podmínky práv z vadného plnění jsou upraveny ve všeobecných obchodních podmínkách Prodávajícího (článek Práva z vadného plnění), které jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy („Obchodní podmínky“). Tento reklamační řád upravuje výhradně způsob uplatnění těchto práv, tj. způsob uplatnění Reklamace.

3.    Způsob uplatnění Reklamace
3.1.    Při zjištění vady dodaného zboží je Kupující povinen uplatnit Reklamaci u Prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění vady, platí však že:
i.    při zjevném poškození zboží je Kupující povinen vadu řešit ihned s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu. Kupující není povinen takovéto zboží od dopravce převzít a o zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje Prodávajícího;
ii.    při uplatnění Reklamace pro nesoulad zboží v obsahu dodání (tzn. nesoulad v množství, druhu a ceně plnění) nebo v dokladech nutných k užívání zboží či pro jinou vadu, kterou Kupující měl či mohl zjistit při řádné prohlídce, musí Kupující uplatnit Reklamaci do 5  kalendářních dnů ode dne převzetí zboží;
iii.    při uplatnění Reklamace jiných (skrytých) vad musí být tato uskutečněna nejpozději do 6 měsíců ode dne převzetí zboží;
k Reklamacím, které Kupující uplatní po zmeškání výše uvedených lhůt, Prodávající nebude povinen přihlédnout. Je-li Kupující spotřebitelem, je oprávněn reklamovat zboží u Prodávajícího ve lhůtě dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží.
3.2.    Reklamaci Kupující uplatňuje doručením předmětného zboží Prodávajícímu na adresu jeho provozovny 29. srpna 792, 441 01 Podbořany (např. kurýrní službou). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Prodávající obdržel od Kupujícího reklamované zboží, za předpokladu splnění dalších podmínek pro uplatnění Reklamace dle tohoto Reklamačního řádu. O přijetí reklamace Prodávající vystaví Kupujícímu na žádost potvrzení a zašle mu jej na jím sdělenou e-mailovou adresu. Podmínka současného doručení reklamovaného zboží spolu s oznámením o reklamaci neplatí, je-li Kupující spotřebitelem. V takovém případě je Reklamace uplatněna okamžikem, ve kterém došlo Prodávajícímu oznámení Kupujícího, že uplatňuje své práva z vad, o jakou vadu se jedná (jak se projevuje) a jakým způsobem si přeje Reklamaci vyřídit. 
3.3.    Reklamované zboží musí být při doručení Prodávajícímu čisté, nepotištěné, nevyšité nebo jiným způsobem užité, použité (nošené) či znehodnocené Kupujícím nad rámec běžného užívání.
3.4.    Pro řádné uplatnění Reklamace je dále třeba, aby Kupující prokázal, že zboží bylo koupeno u Prodávajícího, zejména předložením dokladu o koupi či jinými doklady, na kterých je identifikován jak Prodávající, tak zboží, cena a datum koupě, které jsou pro posouzení existence práva Kupujícího rozhodující. 
3.5.    Kupující při uplatnění Reklamace dále:
iv.    vyplní elektronický reklamační formulář „Záznam o reklamaci“ umístěný na webových stránkách e-shopu Prodávajícího; nebo
v.    doručí vyplněný formulář Záznam o reklamaci v listinné podobě Prodávajícímu spolu s reklamovaným zbožím; nebo
vi.    spolu s reklamovaným zbožím doručí Prodávajícímu takové podklady, které poskytnou Prodávajícímu nezbytné informace pro posouzení Reklamace, včetně informace o zboží, druhu vady a okamžiku zjištění vady, kontaktních údajích Kupujícího a preferovaném způsobu vyřešení Reklamace (nápravy vady).
3.6.    Je-li Kupujícím spotřebitel je na jeho volbě, jakým způsobem vůči Prodávajícímu uplatní Reklamaci, využití formuláře podle článku 3.5. proces vyřizování Reklamace usnadňuje a zrychluje.
3.7.    Prodávající nebo jím pověřený pracovník se vyjádří k reklamaci zpravidla do pěti pracovních dnů, ve složitějších případech do 10 pracovních dnů.  Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena zpravidla do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na lhůtě delší. 
3.8.    Lhůta pro vyřízení Reklamace se prodlužuje o dobu, po kterou Kupující neposkytl Prodávajícímu podklady uvedené v článcích 3.4 a/nebo 3.5 a dále po dobu, po kterou Kupující neposkytl Prodávajícímu nezbytnou součinnost pro vyřízení Reklamace. V případě, že je Kupujícím spotřebitel, neprodlužuje se lhůta pro vyřízení reklamace o dobu, po kterou Prodávajícímu neposkytl podklady podle článku 3.5.
3.9.    Uplatnění Reklamace nemá odkladný účinek na splatnost faktury za zboží, kterého se Reklamace týká. 

4.    Způsob vyřízení Reklamace
4.1.    Reklamace, která nebude zamítnuta, bude vyřešena (náprava vady) některým z níže uvedených způsobů. 
4.2.    V případě nepodstatné vady bude reklamace vyřešena:
i.    odstraněním vady (opravou, doplněním zboží apod.);
ii.    přiměřenou slevou z kupní ceny.
4.3.    V případě podstatné vady bude reklamace vyřešena:
i.    odstraněním vady výměnou za nové zboží bez vad nebo dodáním chybějící věci;
ii.    bezplatnou opravou vady;
iii.    přiměřenou slevou z kupní ceny;
iv.    odstoupením od Kupní smlouvy.
4.4.    Právo na výměnu zboží má Kupující, který je spotřebitel, i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (tři různé vady a více). V takovém případě má Kupující, který je spotřebitel, právo od Kupní smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li, má právo na výměnu zboží nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
4.5.    Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne. Větším počtem vad se rozumí tři různé vady a více.
4.6.    Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může Kupující požadovat jen výměnu této součásti, není-li to možné, může Kupující, který je spotřebitelem, odstoupit od smlouvy.
4.7.    Kupující sdělí Prodávajícímu jaké právo (způsob řešení Reklamace) si zvolil při uplatnění Reklamace, Prodávající provedenou volbu Kupujícího neodmítne bez spravedlivého důvodu.

5.    Náklady spojené s uplatněním Reklamace
5.1.    Kupující je povinen doručit Prodávajícímu reklamované zboží na vlastní náklady. Reklamované zboží zaslané na dobírku nebude Prodávajícím převzato.
5.2.    Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností Kupujícího, je Prodávající oprávněn vůči Kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a odečíst jej od vrácené částky.
5.3.    Bude-li Reklamace Kupujícího uznána jako oprávněná, nahradí Prodávající Kupujícímu účelně vynaložené náklady spojené s uplatněním Reklamace. Kupující je povinen uplatnit právo na náhradu nákladů u Prodávajícího do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které bylo třeba vytknout vadu.

6.    Společná ustanovení
6.1.    O rozhodnutí o Reklamaci bude Kupující informován na předem sdělenou emailovou adresu, případně poštou.
6.2.    Po vyřízení Reklamace je Kupující povinen vyzvednout si zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení vyrozumění o vyřízení Reklamace. V případě, že zboží nebude vyzvednuto v dané lhůtě, bude Prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží.
6.3.    Pokud si Kupující nevyzvedne zboží z vyřízené Reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.